Firma noastră lucrează cu foarte multi clienți cu care intrăm in relaţii contractuale. In acest context din cand in cand suntem interpelați de către variate instituții de stat, privitor la contractele si facturile emise.
Acum câteva zile am primit o astfel de interpelare de la ANAF. A identificat-o contabilul nostru in SPV. Conform interpelării trebuia sa oferim relaţii privind contractul semnat intre noi si o firma client.
Am pregătit răspunsul dar ne-am confruntat cu următoarea situaţie: persoana care nu ne-a interpelat nu ne-a dat vreo modalitate de a răspunde. Am identificat ANAF-ul si am reușit pana la urma sa luam legătura cu șeful de serviciu care ne-a spus ca trebuie sa depunem răspunsul prin SPV.
Asa ca am purces si am depus raspunsul nostru prin SPV in sectiunea PETITII. Pentru a primi aproape imediat un alt răspuns … precum ca nu am utilizat « categorizarea corecta » in formularul ANAF. Evident formularul nu are vreun meniu care sa spună ceva de genul « Răspunsuri către ANAF ».
Am depus răspunsul nostru utilizând categorizarea PETITII. Răspunsul ne-a fost rejectat pe motivul ...
« Această solicitare nu se încadrează în prevederile OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor sau ale Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. »
...fiind îndrumați sa utilizam următoarea categorizare a petiției:
cerere de asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal
Considerând ca experiența si eroarea noastră este utilă si altor contribuabili (care sa fie feriți de respingeri) ne-am propus descriem aceasta situaţie pe blog. Anexam (anonimizate) cererea originala din partea ANAF Giurgiu si răspunsul cvasi-automat prin care am fost informați ca nu se depune răspunsul la secțiunea PETITII ci la secțiunea ASISTENTA SI INDRUMARE DE SPECIALITATE